Zieloną falą przez obwodnicę środmiejską?

fot. M. Czechowska

Trwają prace nad poprawą przepustowości na obwodnicy śródmiejskiej. To odcinek od ul. Łużyckiej do Wrocławskiej, ale do zadania zaliczono również ul. Bohaterów Westerplatte. Zmiany w sygnalizacji świetlnej mają być wprowadzone w maju.

Celem jest m.in. udrożnienie odcinka od dworca w kierunku al. Wojska Polskiego. Newralgiczny punkt w śródmieściu jest na wysokości Kupieckiej, chcemy wyeliminować to około minutowe zawieszenie – mówi Krzysztof Staniszewski z Departamentu Zarządzania Drogami.

Miasto wybiera między dwoma wariantami:

Cały projekt ma bardziej dopasować sygnalizację do natężeń ruchu i stopniowo rozładowywać poszczególne skrzyżowania. Dlatego inne programy obowiązywałyby w godzinach szczytu, a inne w pozostałych porach dnia.

Według badań, ruch w mieście, wyłączając pandemię, wzrasta z roku na rok o kilka procent. Dlatego do zamówienia koncepcji programów sygnalizacji świetlnej doszły też mikrosymulacje ruchu:

Teraz konieczne jest przełożenie założeń na projekt organizacji ruchu – zmiany są realne w maju – zapowiada magistrat.

My zapytaliśmy też kierowców o ruch w Zielonej Górze i możliwość przejazdu na tak zwanej zielonej fali:

Kiedy minie zagrożenie epidemiczne, miasto chce przedstawić kompleksowe wyniki badań na temat ruchu drogowego w ramach konsultacji społecznych do strategii rozwoju komunikacji.

 

Exit mobile version