Jak powinna wyglądać infrastruktura drogowa i rowerowa w mieście, gdzie potrzebne jest ograniczenie liczby pojazdów, a gdzie droga powinna być szersza? Magistrat pyta o to mieszkańców miasta, przedstawiając do konsultacji obszerną strategię rozwoju komunikacji. Dokument diagnozuje sytuację w Zielonej Górze, a także gminach ościennych. Wskazuje również planowane inwestycje i działania na kolejne lata.
Mówi Krzysztof Staniszewski, zastępca dyrektora Departamentu Zarządzania Drogami:
Według danych zawartych w strategii, w ciągu doby al. Konstytucji 3 Maja przemieszcza się 31 tysięcy pojazdów. Ulicą Sulechowską, koło ronda Rady Europy – 27 tysięcy pojazdów na dobę. Auto to podstawowy środek lokomocji mieszkańców – stanowi 55 procent przejazdów. 17 procent zielonogórzan korzysta z komunikacji miejskiej. Przez śródmieście i okolice jedzie się długo – mówią zielonogórscy kierowcy:
W strategii znalazło się wiele zadań, z których skorzystają kierowcy i piesi:
Konsultacje społeczne dotyczące „Strategii rozwoju komunikacji Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Zielona Góra” potrwają do 12 września. Strategia jest na stronie https://zielonagora.konsultacjejst.pl/konsultacje-spoleczne.