Jak uchronić uczniów przed uzależnieniem od nowych mediów?

Fot. Envato

Czy zdalna nauka i miesiące spędzone przez młodych ludzi przed ekranem smartfona lub komputera mogły uzależnić je od tzw. nowych mediów? Na ten temat rozmawiali dziś w Zaborze specjaliści od uzależnień, pedagodzy szkolni i nauczyciele.

Konferencję poświęconą behawioralnym uzależnieniom wśród dzieci i młodzieży zorganizował Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej. Jak wyjaśnia Jakub Piosik, dyrektor ROPS-u, powrót dzieci do szkół, po wielu miesiącach pandemicznej przerwy, to dobry okres, aby zastanowić się, jak ten czas i nauka on-line wpłynęła na ich życie:

W konferencji wzięła udział Ewa Mleczak z Powiatowego Zespołu Szkół w Świebodzinie. Jej zdaniem, uzależnienie uczniów od smartfonów i mediów społecznościowych to bardzo duży problem, który nasilił się jeszcze bardziej w czasie pandemii.

– Wielu uczniów jednak tego nie widzi i musimy im w tym pomóc – dodaje:

O problemach związanych z uzależnieniem dzieci i młodzieży od nowych mediów mówiła dziś także prof. Dorota Rybczyńska – Abdel Kawy z Lubuskiego Ośrodka Profilaktyki i Terapii Uzależnień. Jak zaznacza, to problem, który wymaga szczególnego zainteresowania ze strony dorosłych:

Podobnego zdania jest także prof. Piotr Plichta z Uniwersytetu Wrocławskiego, który podkreśla, że młodym ludziom trzeba teraz pomóc wrócić do normalnego życia, rozmawiając z nimi np. o tym, co ich spotkało w czasie pandemii.

Jak mówi, tam, gdzie jest dobry kontakt ucznia z nauczycielem czy rodzicem, jest mniej problemów z uzależnieniami:

Dodajmy, że konferencje na temat uzależnień wśród dzieci i młodzieży organizowane są przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej od kilku lat, jednak w zeszłym roku – z powodu pandemii – konferencja została odwołana.

 

 

Exit mobile version