Palma dla zarządu. Od prezydenta Janusza Kubickiego

fot. Archiwum

Wczoraj w urzędzie marszałkowskim zarząd województwa prezentował budżet na 2022 rok. Ale całe show skradł prezydent Zielonej Góry Janusz Kubicki, który na konferencję przyszedł ze… sztuczną palmą.

Palma okazała się prezentem dla marszałek Elżbiety Polak, która w budżecie województwa ma na promocję ponad 27 mln zł, z czego prawie półtora miliona przeznaczono na przygodę gospodarczą w Dubaju.  Region lubuski ma promować się tam na targach EXPO.

Janusz Kubicki postanowił zapytać o wysokie wydatki na promocję. – Dlaczego na promocję wydajemy tak dużo? Zielona Góra przy budżecie 1,1 mld złotych wydaje ponad 2 mln złotych na promocję. To ponad 10 razy mniej niż urząd marszałkowski.

Urzędnicy marszałkowscy tłumaczą z kolei, że większa część budżetu promocji to wydatek dotyczący połączeń lotniczych z lotniska w Babimoście. Z kolei na pytania o Dubaj wytłumaczeniem jest fakt, że całe przedsięwzięcie zostanie sfinansowane z pieniędzy unijnych, czyli tak naprawdę podatników.

Milionowe wydatki pójdą również na urzędową propagandę, zwaną przez Elżbietę Polak polityką informacyjną. Urząd wydaje obecnie dwutygodnik, który w przyszłym roku ma się przerodzić w tygodnik. A to pociągnie za sobą kolejne koszty. Biorąc pod uwagę płace i produkcję tygodnika, koszt prowadzenia centrum medialnego pójdzie w miliony złotych. Zdaniem członków zarządu media źle mówią o urzędzie i rządzącej regionem koalicji, więc trzeba mieć swoje kanały informacyjne.

Kontrowersje wzbudza również zaplanowany zakup nieruchomości w Łęknicy, na który zarząd województwa chce przeznaczyć ponad 5 mln złotych. Ma tam się znaleźć Centrum Edukacji Ekologicznej.

Exit mobile version