Zielonogórscy uczniowie uczą się, jak prowadzić biznes. Przedstawiciele I Liceum Ogólnokształcącego biorą udział w konkursie „Produkcik” na najlepsze młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo w Polsce. Firma BuckleUp będzie zajmować się sprzedażą ekologicznych, spersonalizowanych pasków do spodni.
Marlena Jeziorska i Hubert Olczyk opowiadali o przedsięwzięciu na antenie Radia Zielona Góra:
Aby zakwalifikować do konkursu, trzeba było wziąć udział w rozmowie kwalifikacyjnej. Zespół złożony jest z około 10 osób. Firma działa na wzór spółki jawnej i jest podzielona na działy np. marketingu, finansów czy logistyki. Nazwa i profil firmy wyłonił się w toku rozmów i konsultacji:
Prototypy pasków są już gotowe, docelowy produkt ma być gotowy w marcu.
Konkurs na uczniowski biznes organizuje Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości. 20 firm przejdzie do finału w Warszawie. Jedno najlepsze przedsiębiorstwo pojedzie do w Portugalii na konkurs europejski.
