Motywacja do zdalnego nauczania okiem psychologa

autor: Piotr Wiśniewski

Kilkugodzinne przesiadywanie podczas zdalnych lekcji oraz ekspozycja własnej osoby na klasowy ekranie, a także ograniczenie kontaktów z rówieśnikami to główne przyczyny problemów młodych ludzi ze zdalnym nauczaniem. Pandemia wymusiła na uczniach, nauczycielach i rodzicach zupełnie inny sposób podejścia do problemów z nauką.

Zdaniem psychologa Aleksandry Karasowskiej, która na co dzień pracuje z rodzinami, pedagogami i psychologami, zdalne nauczanie to między innymi duży problem z koncentracją uwagi i przystosowaniem się do nowych form kontaktu z nauczycielem i klasą.

Ważnym elementem efektywnego podejścia do zdalnego nauczania jest postawa nauczycieli – twierdzi psycholog.

Problemem dla uczniów może być wirtualna ekspozycja podczas lekcji swojej osoby. Zdaniem psychologa może to źle wpływać na poczucie wartości młodego człowieka.

Jak pomóc uczniowi, by zmotywować go do bezpiecznego dla niego zdalnego nauczania? Aleksandra Karasowska stawia przede wszystkim na wsparcie i zaspokojenie podstawowych potrzeb dziecka.

Kwestia wsparcia zdaniem psychologa nie tylko dotyczy rodziców ale również nauczycieli. Czasami pedagodzy widzą więcej niż rodzice i mogą w porę pomóc młodemu człowiekowi.

Cała rozmowa z psychologiem Aleksandrą Karasowską: 

 

Exit mobile version