Rozpoczął się remont kolejowej Nadodrzanki

Szybsze podróże z Rzepina do Kostrzyna, pięć wygodniejszych stacji i przystanków oraz lepsze warunki dla transportu towarów zapewni modernizacja Nadodrzanki na odcinku Drzeńsko – Kostrzyn. Prace  właśnie się rozpoczęły.
PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły na inwestycję ponad 160 mln zł. W pierwszym kwartale tego roku prace skupiają się na odcinku Drzeńsko – Kowalów. Wykonawca wymieni tor i sieć trakcyjną. Zamontowane będą nowe rozjazdy – ważne elementy toru, odpowiadające za sprawny przejazd pociągów. Przebudowane będą także urządzenia sterowania ruchem. Na stacji Kowalów, przy modernizowanym torze, wybudowany będzie nowy peron. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego. Zapewnią to nowe urządzenia rogatkowe, monitoring i przebudowana jezdnia.

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych na Nadodrzance, linii łączącej Szczecin z Wrocławiem, na odcinku między Drzeńskiem a Kostrzynem zapewni szybszy o ok. 20 min. przejazd pociągów w kierunku Kostrzyna.

W ramach modernizacji linii kolejowej nr 273 na odcinku Głogów – Zielona Góra – Rzepin – Dolna Odra kolej  zwiększy komfort obsługi podróżnych na stacjach: Kowalów, Laski Lubuskie, Ługi Górzyckie. Łatwiejszy będzie także dostęp do pociągów na przystankach Radów i Górzyca. Perony będą wyższe, lepiej oświetlone i czytelniej oznakowane. Wygodę pasażerom zapewnią nowe wiaty, ławki i tablice informacyjne. Obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Prace obejmują wymianę około 38 km toru. Przebudowana zostanie sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Exit mobile version