Czy jakość połączeń na trasie Żagań-Żary-Zielona Góra może się jeszcze pogorszyć? Okazuje się, że tak

Fot. Pixabay

Żagań znów walczy o jakość połączeń kolejowych z Zieloną Górą. Tym razem chodzi o brak zgody na planowane ograniczenie prędkości pociągów na tej trasie do 60 km na godzinę, bo to wydłuży podróż.

Lubuskie Polregio SA i Urząd Miasta Żagań protestują przeciwko ograniczeniom planowanym w rozkładzie jazdy na lata 2021/22 przez PKP Polskie Linie Kolejowe:

– Związane ma to być z jakością infrastruktury na tym odcinku – wyjaśnia rzecznik Polregio SA Paweł Nijaki:

Dlatego Polregio oczekuje od PKP Polskich Linii Kolejowych SA, że nie tylko nie obniży prędkości i tym samym nie wpłynie na pogorszenie jakości połączeń, ale w przyszłości poprawi jakość infrastruktury.

– Również interweniowaliśmy w tej sprawie w PKP – mówi wiceburmistrz Żagania Sebastian Kulesza:

– To jest zrozumiałe, że infrastruktura się zużywa, ale efektem nie może być zwalnianie pociągów, ale remonty i inwestycje – dodaje wiceburmistrz.

Co na to PKP Polskie Linie Kolejowe SA? Rzecznik Radosław Śledziński odpowiada dyplomatycznie i mało konkretnie, bo jak podkreśla, na tym etapie przygotowań wiele jeszcze powiedzieć nie może:

Realizacja inwestycji zależy jednak od źródeł finansowania, więc nie można określić terminu prac. A co do przymiarek w sprawie ograniczenia prędkości na trasie Żagań-Żary-Zielona Góra w przyszłym rozkładzie jazdy rzecznik również niewiele może powiedzieć, bo analizy i konsultacje trwają, a ostatecznego planu jeszcze nie ma.

Exit mobile version