Największy przebój minionego roku, czyli 'Despacito’ Luisa Fonsiego i Daddy Yankee’ego, przebił na Youtube barierę pięciu miliardów wyświetleń.
Utwór Luisa Fonsiego 'Despacito’ (z gościnnym udziałem Daddy Yankee’ego) ukazał się w sieci 12 stycznia 2017 r. i szybko zaczął bić kolejne rekordy, stając się największym przebojem zeszłego roku.
Teledysk w błyskawicznym tempie stał się najczęściej oglądanym materiałem wideo na Youtube, a także przebił barierę trzech miliardów wyświetleń (aby to osiągnąć potrzebował do tego 204 dni). W październiku pękła kolejna bariera. Tym razem „Despacito” dobiło do czterech miliardów wyświetleń (zrobiło to w zaledwie dziewięć miesięcy).
Na początku kwietnia 2018 roku hit pobił kolejny rekord – zdobył pięć miliardów wyświetleń w serwisie!
Przypomnijmy, że 'Despacito’ to także najczęściej odtwarzany utwór w historii serwisów streamingowych. W dodatku duet Fonsi – Yankee wyrównał rekord listy Billboard należący do Mariah Carey i Boyz II Man („One Sweet Day”). Ich piosenka przez 16 kolejnych tygodni zajmowała pierwsze miejsce w zestawieniu najpopularniejszych utworów w USA.
„Nigdy nie przypuszczaliśmy, że stanie się takim zjawiskiem. Są różne rodzaje hitów, ale ten pobił wszelkie rekordy” – opowiadał Fonsi Associated Press.
'Despacito’ – utwór portorykańskiego piosenkarza Luisa Fonsiego nagrany z gościnnym udziałem rapera Daddy’ego Yankee wydany jako singiel 13 stycznia 2017 przez wytwórnię Universal Latin. Piosenkę napisali Fonsi, Daddy Yankee i Erika Ender, zaś za produkcję odpowiadali Andrés Torres i Mauricio Rengifo.
W styczniu 2017 ukazał się oficjalny teledysk do piosenki, którego reżyserem został Carlos Perez. Klip kręcono w grudniu 2016 w dzielnicy biedoty La Perla oraz w barze La Factoria w San Juan. Gościnnie wystąpiła w nim Zuleyka Rivera, Miss Universe 2006.









RADIO ZACHÓD


