Rząd planuje dofinansowanie z programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko na lata 2021-2027 większej części projektu, pod warunkiem dołożenia przez Zarząd Województwa Lubuskiego pozostałych środków z programu regionalnego. Szacowany koszt inwestycji to 110 mln zł.
„Planujemy sfinansować z unijnego Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko (FEnIKS) większą część budowy zachodniej obwodnicy Zielonej Góry pod warunkiem, że Marszałek Województwa Lubuskiego sfinansuje mniejszy odcinek tej obwodnicy w ramach programu regionalnego. Środki z FENIKS będą dodatkową pulą funduszy, komplementarną do przyznanych wcześniej województwu lubuskiemu pieniędzy na program regionalny”
– zapowiedział dziś w Zielonej Górze wiceminister funduszy i polityki regionalnej Waldemar Buda.
Budowa zachodniej obwodnicy Zielonej Góry składa się z dwóch odcinków oraz łączącego je ronda:
- odcinek „Obwodnica m. Czerwińska i m. Płoty”, budowa wiaduktu nad linią kolejową zarządzaną przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., • odcinek „Obwodnica Przylepu”,
- skrzyżowanie o ruchu okrężnym u zbiegu drogi wojewódzkiej nr 280 i projektowanej drogi.
„Zachodnia obwodnica Zielonej Góry usprawni komunikację. Nowa droga może stać się magnesem na inwestorów. Co ważne obwodnica wyprowadzi ruch tranzytowy poza miasto, poprawiając tym samym bezpieczeństwo oraz komfort życia mieszkańców. Z pewnością przyczyni się też do poprawy jakości powietrza w mieście”.
– zauważa wiceminister Waldemar Buda.
Projektowana droga na odcinku „Obwodnica m. Czerwińska i m. Płoty”, będzie bezpośrednio połączona z budowanym mostem w Pomorsku, dofinansowanym w ramach Rządowego Programu „Mosty dla Regionów”.