Jak zmienił się ruch na Trasie Północnej w Zielonej Górze po otwarciu obwodnicy południowej? Sytuacja miała się zmienić i unormować mniej więcej pół roku po otwarciu nowej drogi.
Korki na Trasie Północnej wciąż tworzą się w godzinach szczytu. Największy ruch można zauważyć w okolicach ronda Rady Europy, gdzie pojazdy kierują się w stronę północnego węzła S3. Nietrudno jednak zauważyć, że natężenie ruchu na Trasie Północnej się zmniejszyło.
– Jest lepiej – mówią mieszkańcy:
Pomimo, że władze miasta zauważyły, że co 5 lat ilość samochodów na Trasie Północnej wzrasta o 10% to twarde dane magistratu z ostatniego pół roku ukazują niemal 20% spadek natężenia ruchu. Powodem zmian jest przeniesienie ruchu ciężarowego na obwodnice południową.
– mówi Krzysztof Kaliszuk, wiceprezydent Zielonej Góry:
Plany magistratu związane z odciążeniem ruchu w mieście są długofalowe. Władze chciałby wybudować dwie estakady na Trasie Północnej. Najważniejszą inwestycją ma być być jednak zupełnie nowa obwodnica zachodnia.
– mówi Krzysztof Kaliszuk, wiceprezydent Zielonej Góry: