Zielonogórzanie zgłaszają problemy z transportem osób niepełnosprawnych na szczepienia przeciwko koronawirusowi. Jednej z mieszkanek, mimo zgłoszenia do służb, nie udało się zamówić samochodu. Miasto odpowiada – potrzeby są duże, a środki ograniczone.
Zielonogórzanka potrzebowała transportu osoby niepełnosprawnej do punktu szczepień przy ul. Zyty. Szczepienie było wcześniej zarejestrowane na infolinii. – W Departamencie Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego dostałam jednak informację, że transport zostanie zarezerwowany po otrzymaniu SMS-owego potwierdzenia. To przyszło w niedzielę, a w poniedziałek odmówiono realizacji transportu – mówiła:
Numery telefonów, poprzez które można umówić transport osób potrzebujących, działają całą dobę. – Można dzwonić od razu po otrzymaniu potwierdzenia daty szczepienia – tłumaczy Mirosław Szwed, koordynator miasta i gminy Zielona Góra. Zaznacza, że możliwości są ograniczone:
– Zapotrzebowanie na transport jest spore – dodaje Mirosław Szwed:
Osoby, które są zarejestrowane i mają wyznaczony termin szczepienia, w celu organizacji transportu powinny kontaktować się z Departamentem Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego. Całodobowo czynne są numery telefonów: 68 479 36 55 i 68 479 36 56.
Całodobowa bezpłatna Infolinia Narodowego Programu Szczepień przeciw COVID – 19 to 989.