To będzie największa i najbardziej kontrowersyjna inwestycja drogowa w historii Zielonej Góry. Dziś prezydent podpisał umowę z wykonawcą obwodnicy południowej – firmą STRABAG.
Zapytaliśmy Janusza Kubickiego o niedzielny protest, który zostanie zorganizowany przez Ruch Miejski. Społecznicy sprzeciwiają się budowie obwodnicy południowej w obecnej formie. Nie chcą, aby droga przecinała Las Piastowski. Janusz Kubicki twierdzi, że inwestycja drogowa i tak zostanie zrealizowana:
Inwestycja jest w większości dofinansowana z pieniędzy unijnych. Będzie kosztować 127 mln złotych. To 12 km odcinek, który połączy drogi krajowe DK27 i S3. Mówi Jakub Głuchowski, dyrektor zielonogórskiego oddziału firmy STRABAG:
Pieniądze na Trasę Południową udało się pozyskać m.in. dzięki zaangażowaniu posła Jerzego Materny. Dziś w jego imieniu na konferencji prasowej głos zabrał Piotr Barczak, przewodniczący Rady Miasta:
Trasa Południowa Zielonej Góry ma być gotowa najpóźniej w grudniu 2023 roku.