Dwa tygodnie temu uczniowie wrócili do szkolnych ławek. Nauka toczy się hybrydowo, a na problemy, które mogą towarzyszyć uczniom w związku z powrotem do szkół specjaliści wskazywali już kilka miesięcy temu.
Szkoły miały przygotować się na nowe wyzwania m.in. organizując opiekę i pomoc psychologiczno-pedagogiczną dla uczniów. Lidia Gryko zastępca naczelnika wydziału oświaty i spraw społecznych urzędu miasta zielona góra podkreśliła, że obecnie rozpoczyna się diagnoza stanu emocjonalnego uczniów, a w przypadku pojawienia się problemów żaden uczeń nie zostanie pozbawiony pomocy:
Dorota Konopacka dyrektorka zespołu edukacyjnego nr 3 poinformowała nas, że po powrocie do nauki w szkole kilku uczniów korzystało już z pomocy psychologicznej:
Katarzyna Pernal Wyderkiewcz, lubuska wicekurator oświaty przypomniała, że przygotowania do powrotu do nauki stacjonarnej trwały od kilku miesięcy:
Od 1 czerwca szkoły będą pracowały w trybie stacjonarnym.